Een heel nieuw avontuur ...

Platte rust!

Van verschieten gesproken vandaag! Sinds gisteren had ik last van serieuze krampen. Had ik iets verkeerd gegeten of waren het oefenweeën? Wel, zelf kon ik het antwoord op die vraag niet geven. Wat ken ik daar nu van!

Om er dan toch maar zeker van te zijn, zijn we vanmorgen toch maar naar de dokter geweest omdat ik nog altijd last had van krampen. Nu nog steeds eindelijk! Eens we daar waren hebben ze mij direct aan de monitor gelegd om te kijken of het nu weeën waren of niet. Er waren golfjes te zien, kleine piekjes. Maar ook regelmatig! Dus ook een inwendig onderzoek waaruit dat bleek dat ik een kleine centimeter opening heb.

Direct bedrust voorgeschreven gekregen voor de rest van de tijd! Heb ook tabletten gekregen die ik vandaag moet innemen en vanaf morgen zijn het pilletjes. Weeënremmers! Had niet gedacht dat ik er al zo vroeg moest aan beginnen. Maar goed, voor mijn twee bengeltjes doe ik nu alles. Ons meisje Emma weegt 380 gram en is 24 centimeter groot. Ons mannetje Tómas weegt 350 gram en is 22 centimeter groot. Ze lopen iets achter op schema, maar dat kon volgens de dokter geen kwaad. Zolang het niet al te veel word natuurlijk. Maar we moeten ons geen zorgen maken!

Ze hebben ook een echo gedaan. Ik vind het ongelofelijk hoe Emma er tegenwoordig bij ligt. Helemaal dubbelgeplooit! Mij lijkt het niet zo comfortabel maar oké. Tómas ligt daarentegen precies in een zetel. Dat ze nog maar even blijven zitten, dat ze zo groot en sterk mogen worden als hun papa. Die vandaag is thuisgebleven om voor mij te zorgen, want mag enkel opstaan voor naar het toilet te gaan. Vanaf morgen zou hij eigenlijk terug moeten werken, maar moeten nog een systeem uitdokteren qua eten enzo. Want eten moet ik ook!

Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

selma

Hallo Stefanie,
wat een veranderingen allemaal. Getrouwd en in verwachting. Vanuit Nederland VAN HARTE GEFELICITEERD. Wat zie je er mooi uit op de foto's in die mooie witte jurk. Jammer dat je nu rust moet nemen maar zoals je zelf schrijft dat doe je voor die kindertjes. Nu vragen ze al, al je aandacht. Kun je vast wennen voor als ze er straks zijn. Ondanks de rust een hele fijne zwangerschap verder.
hartelijke groetjes Selma en natuurlijk ook van Rob en een poot van Moshe.

Silke

Rust maar goed meid! laat de frigo maar goed dichtbij je zetten en neem er een grijpstok bij ofzo! :) als ergotherapeut moet je creatief zijn he! :) als je tips nodig hebt! We kunnen hier als je wil een werkgroep oprichten! 'hoe-kunnen-we-er-voor-zrogen-dat-stefanie-niet-meer-moet-opstan-om-te-eten-werkgroep'. ;) je geeft maar een seintje!
Hou je goed meid! ik denk aan je! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!