Een heel nieuw avontuur ...

Sneeuwstorm gepasseerd

Het is alweer een weekje geleden dat er een bericht gepost is. Ik had doodgraag in het weekend gekomen maar aangezien het weer daar anders over heeft beslist hebben we dat toch maar niet gedaan. Vrijdagavond is het hier serieus beginnen sneeuwen. We waren net op tijd terug uit Raleigh, Ronal (Justin's broer) had minder geluk en heeft 3 uur langer gereden dan wij!

Iets voor middernacht is het dan overgeschakeld naar ijsstorm. Wat het nog lelijker maakt! Zaterdag wilden de mannen uitgaan in de namiddag, naar een shoppingcenter en aangezien het hier nogal een grote crisis is hebben ze alleen de snelwegen die door de stad lopen open gemaakt. Hoofdwegen en binnenwegen bleven dus met sneeuw en vooral met erg veel ijs bedekt. Het voordeel is dat wij op een kleine heuvel wonen, we konden er dus wel uit rijden. Maar later terug naar boven rijden is ons niet gelukt. Groot nadeel dus en het was superkoud. Ik heb zelf ook even kunnen ondervinden wat zomerbanden (die bijna kaal zijn) op een spekglad wegdek doen. Tot zover mijn eerste en laatste slipcursus.

Door het feit dat we niet met de auto boven konden geraken, hebben we die maar achtergelaten op een parking in de hoop dat die er de volgende dag nog zou staan. We zijn te voet naar huis gegaan en dat was ook geen lachtertje omdat je nog altijd omhoog moet en er zitten venijnige stukken in. Mijn voeten waren bevroren! Maar daar dienen mannen voor, voor die voetjes terug op te warmen. Gisteren is het stilaan beginnen dooien, de zon scheen en het voelde warm aan. Vandaag is het ongeveer hetzelfde weer. Met als gevolg dat alles heel snel smeld en de huizen beneden aan de heuvel een beetje bedekt gaan onder water. Zo is het altijd iets natuurlijk!

Zo, dat was weer een update. Deze week ben ik weer heel alleen. Waarom? Om het werk in Raleigh op tijd af te krijgen hebben ze twee man extra meegenomen en omdat het appartement al erg klein was voor 10 zou het superklein zijn voor 13! Nu zijn ze nog met 12 maar goed. Leven op elkaars lip mag hier heel letterlijk genomen worden.

Ok, fotos volgen nog. Want die staan op de laptop en het is te zwaar om die helemaal naar het centrum te sleuren. Dus dat gaat voor het weekend zijn als we met de auto kunnen komen.

groetjes Stefanie

silke

oei oei, en ik dan maar jaloers zijn op u, daar is ondertussen al verandering in gekomen... :p (grapje).
Hier is het ook nog altijd sneeuw dat de klok telt! en iedereen lijkt het stilaan beu te geraken! laat de zomer van 2010 maar worden als die van 2009 en gauw van de partij zijn!
Ik hoop dat je je tijd daar goed rond krijgt en dat je je niet te veel verveelt in je alleen-tijd.
hopelijk komen er gauw foto'tjes, want die foto's van de gevolgen van bijtende beestjes... ik krijg er spontaan jeuk van! :)
tot gauw!!
groetjes daar aan de andere kant van de oceaan!

oma

late reactie sorry gelukkig is hier de sneeuw weg voor mijn part hebben genoeg gehad maar ja we moeten het nemen zoals het komt he jullie daar ook o ja sofie van nonkel dave is drie en een half maand zwanger dus zitten we straks terug in de pampers nog lieve groetjes van opa en oma en geniet zolang het nog kan doei oma