Een heel nieuw avontuur ...

Maar triestig ...

Ja, ik zal maar beginnen met iedereen een gelukkige, zalige, vrolijke valentijn te wensen. Ook al vind ik het vandaag maar een dag als alle anderen. Ik zeg tegen Justin elke dag dat ik hem graag zie en niet een keer in het jaar op die speciale dag! Maar goed ...

De laatste dagen is het weer hier serieus slecht. De stroom valt om de haverklap weg, het regent al sinds vrijdag en het lijkt voorlopig nog niet te stoppen. Dat maakt buitenkomen al helemaal onmogelijk: 1. omdat het gras gewoon doorweekt is 2. omdat het water tegenwoordig niet meer weg trekt zodat we minstens tot onze enkels in het water zitten 3. er hier meer zand dan gras is wat natuurlijk een modderpoel veroorzaakt. Wat er dan nog eens bijkomt is dat het ijskoud is. Geen zon, alleen water en natte (koude) voeten. Wat dan wel weer goed doet is dat de koude de muggen weg jaagt, daar heb ik voorlopig dus geen last van!

En ook al regent het, de engelse les gaat door. Het schooljaar is hier vandaag begonnen dus dat was eventjes omschakelen. Ik moet tegenwoordig om half 7 opstaan om les te geven. Iets te vroeg naar mijn goesting maar er is geen andere oplossing. Ik ben ongeveer heel de dag bezig met les geven: van 7 tot 8, van half 9 tot half 10, van 10 tot 11, van half 1 tot half 2, van 3 tot 4 en van 6 tot 7. En daarna is het ongeveer slaaptijd want het is echt vroeg opstaan voor mij. Maarja we moeten er ook iets voor over hebben he! Ik blijf op z'n minst bezig gedurende de dag. Op zaterdag ga ik nog altijd naar schoonmama, ze heeft ondertussen een winkeltje geopend (superkleine supermarkt, te vergelijken met een buurtwinkel), foto's volgen nog! Maar zaterdag ben ik niet daar geraakt omwille van de regen! Zondag is nog altijd de kerkdag. En daarna nog eens wat les geven, er zijn nu eenmaal mensen die in de week werken en dus niet kunnen komen in de week maar wel op zondag. Dan doen we dat maar zo. Het is voorlopig nog maar een groepje.

Er zijn enkele dingen die ik nog wel even kwijt wil. En ik weet niet zo heel goed hoe te beginnen maar de reacties / commentaren die gepost worden af en toe ben ik een beetje beu. Het gaat dan vooral over naar de kerk gaan, typische gerechten van hier die bekritiseert worden enzoverder. Als je het eten van hier nooit geproefd hebt, laat je reactie dan. Hetziet er voor jullie misschien onsmakelijk uit maar dat is hetvoor ons niet!Het eten hier kan veel lekkerder zijn dan een friet- biefstuk. Jullie kunnen er gewoon niet over meepraten! Naar de kerk gaan doe ik omdat ik er mijn rust in vind. Het lijkt stom voor jullie, iets ongewoon: een 23-jarige die op een zondagmorgen speciaal opstaat om naar de kerk te gaan. Maar dat is het niet voor mij, ik ga er graag heen. Ik kijk zelfs uit naar zondag! Ik hoop alleen dat jullie (in het algemeen) begrijpen dat de kerk, normen en waarden, gewoontes en rituelen van hier het grootste deel van mijn leven nu zijn. Mijn leven hier is anders dan dat het in Belgie was, anders dan dat het een jaar geleden was. Het is aan mij nu om het beste uit beide te mixen en te gebruiken. Maar als je maar 1 wereld kent, bekritiseer de andere dan niet!

Maar jullie weten allemaal, de deur staat hier altijd open voor iemand die eens wilt komen kijken hoe het er hier aan toe gaat. Voor iemand die eens wilt komen proeven of die bonensoep echt wel lekkerder is dan een friet - biefstuk, voor iemand die eens mee wilt komen naar de kerk om zelf waar te nemen dat niet alles hetzelfde is als in belgie. Dat de wereld groter is dan dat kleine landje op de wereldkaart! \

Groetjes Stefanie

Reacties

Reacties

Silke

meitie, ik heb gereageerd op je facebook. :) je ziet er trouwens stralend uit!
zoen*

nathalie

Mooi!

purdey

Hey meid!
ik wil je even steunen in alles wat je doet!!
ik bewonder je enorm!! vooral om je hart te volgen in alles wat je ook maar doet!!
ik zou zeggen, doe zo verder en trek je van alle negatieve reacties ni te veel aan!!
grtjs purdey

Mia

Stefanie je doet dat goed. laat de mensen maar praten. Het is knap wat je allemaal doet .

oma

hoi stefanie blij dat ik weer wat van je hoor heb je mededeling gelezen ,ook ik was zeer verwonderd te horen dat je weer naar de kerk ging maar....ben blij dat je daar rust en moed vind om ondanks alles verder te gaan doe zo verder en laat de krietieken aan u voorbij gaan jij leeft ginds zij niet groetjes opa en oma tot gauw laat geregeld iets horen dank u

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!