Een heel nieuw avontuur ...

Bijna Kerstmis ...

Buenas dias ook wel goedemorgen voor diegen die nederlands iets beter begrijpen dan spaans!

Ik heb weer eens enkele minuutjes tijd voor een update. Werd weer eens tijd heb ik het gevoel. Er blijft natuurlijk niet erg veel tijd over als je aan het werk ben en als je thuiskomt is het dan nog eens huiswerk en overhoringen verbeteren, lesvoorbereidingen maken enzovoort ... Dus kortom gezegd ik ben elke avond heel blij als ik in mijn bedje lig!

De afgelopen weken heb ik natuurlijk weer vanalles uitgespookt. Ja, buiten mijn werk doe ik ook nog eens vanalles. In de week niet zo, meestal in het weekend! Dan ga ik naar schoonmoeder en schoonzus om het weekend door te brengen. Want alleen is maar alleen, ook al doet die rust en stilte na het weekend weer erg goed! Je weet wel: kinderen die schreeuwen en heel de dag rondlopen in huis, hanen die 's morgens om 5 uur beginnen te kraaien, buren die om 4 uur 's morgens bomen beginnen te kappen of het nodig vinden om hun huisvuil op te stoken. In Tulian (waar mijn appartementje is) heb ik daar allemaal geen last van, dus is het heerlijk thuiskomen na een druk weekend!

Ondertussen is mijn schoonbroer Ronal ook in Omoa aangekomen samen met zijn vrouw Dinia. Het doet goed hem terug te zien, was alweer een maand geleden. Spijtig dat hij na Kerstmis terug naar Olancho vertrekt (andere kant van Honduras), dus echt bezoeken gaat niet erg vaak gebeuren! Maar oké, we genieten nu van de tijd die we hier samen hebben. En dat doen we volop. Zaterdag eerst naar Wendy's (schoonzus) huis geweest zodat Ronal wist waar zij woonde). Hebben daar wel iets heel gek in het zwembad gevonden. Het was eigenlijk de bedoeling dat we het gingen schoonmaken om maandag of dinsdag te gaan zwemmen. Maar een krokodil was ons voor. Hij had het zwembad zich al eigen gemaakt. Dus er gaat niets in huis komen van dat zwemmen! Daarna naar het strand naar de zonsondergang gaan kijken en dan maar terug naar huis. Schoonmoeder moest naar de kerk!

Ronal, Dinia, Wendy en ik hadden ondertussen het plannetje gemaakt om eens een avondje naar de discotheek te gaan! Maar konden natuurlijk pas vertrekken als Britany sliep en schoonmoeder terug thuis was van de kerk. We zijn geweest, veel gedronken en zondagmorgen alle 4 met een serieuze hoofdpijn opgestaan! Pff, en dan komt schoonmama op het idee om stookhout te gaan zoeken in de bergen. En het was een berg! De hele ochtend omhoog en omlaag met stammen en stammetjes hout. Het waren geen 'klemkes' gelijk dat ze in België zeggen. Hier halen ze ze met de stammen eruit enja als je dat door iemand laat doen die dat nog nooit van haar leven gedaan heeft komen er ongelukken van! Ik denk dat ik overal wel een schram heb staan en overal wel een beet van één of andere mug!

Maar het was de moeite! Heb ik dat toch ook weer eens gedaan. Deze week moet ik nog werken tot woensdag en dan ga ik terug naar Omoa om Kerstmis te vieren met de familie. Dinsdag (morgen) komt er trouwens nog een schoonzus van mij aan. Het is enkel Justin die we nog missen dan! Wat zou ik graag hebben dat hij hier was! Iedereen samen met Kerstmis, misschien volgend jaar!

Voor als ik niets meer moest posten: voor iedereen een Zalige Kerst en een Gelukkige Nieuwjaar!

Groeten Stefanie

Reacties

Reacties

Silke

Je maakt toch ook de gekste dingen mee he! :) maar wel leuk dat je je af en toe kan ontspannen. Ik kan wel geloven dat je Justin graag bij je had gehad, even doorbijten zeggen ze dan zeker? :) maar geniet maar van Kerstmis en nieuwjaar en maak maar veel leuke uitstapjes met je schoonfamilie!! :) als je me niet meer leest: een vrolijk Kerstfeest en een spetterend en gelukkig nieuwjaar!! dikke zoen*

oma

ik hoop stafanie dat je een leuke tijd met de familie van justin hebt door gebracht even ontspannen mag er zeker zijn Hou je goed en van opa en oma een spetterende aanvang voor 2011 .
Dat je in dit jaar uw dromen voor een deel kunt waar maken en dat het geluk u genegen .
Dus de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!